A világjárvány hatalmas változásokat hozott az életünkbe; olyan kihívásokat helyezett elénk, amilyenekre korábban nem volt példa. Hiszen a különböző szabályozások átírták hétköznapjainkat, ez a mindennapi rutinunk megváltoztatásához vezetett, és nemcsak az otthoni, hanem a munkahelyi szokásainkra is hatott.
Mielőtt feltérképezzük az elmúlt 2 év nehézségeit, fontosnak tartjuk partnerünk bemutatását. A Budapesti Közlekedési Központ alapítása, 2010 óta a főváros közlekedésszervezőjeként felel Budapest közösségi közlekedéséért, annak működtetéséért és fejlesztéséért. A BKK 100 százalékban fővárosi tulajdonú közszolgáltató társaság, de valójában sokkal több annál: mintegy 1500 fős közösség, mely teljes elhivatottsággal végzi kihívásokkal teli munkáját.
Más vállalatokhoz hasonlóan a világjárvány a Budapesti Közlekedési Központot is új kihívások elé állította. Olyan helyzetek adódtak, amilyenekre azonnali intézkedéseket, döntéseket kellett hozni. A járvány rohamos terjedése miatt megnőtt a munkahelytől távol töltött napok száma. Az oktatási és nevelési intézmények bezárása több, a BKK-nál dolgozó szülőt kényszerített arra, hogy szabadságot igényeljen. Akiknek munkaköri feladataik megengedték – és lehetőségük volt –, vagy home office-ban, otthonról végezték feladataikat, vagy betegállományba vonultak.
A járvány első hulláma a gazdaság valamennyi szereplőjét váratlanul érte. A kezdeti teljes elzárkózás után új óvintézkedések bevezetésével és betartatásával lehetett fokozatosan újraindítani az üzletmenetet.
A fizikai tüneteken kívül a pszichés terhelés, a bizonytalanság, a félelem leküzdése, kezelése is fontos volt.
Bevezettük és széles körben kiterjesztettük a home office-t, minimálisra csökkentve az irodában dolgozó munkatársak létszámát. Kötelezővé tettük a közös, zárt helyiségekben a maszk viselését, fertőtlenítő- és testhőmérséklet-mérő állomást telepítettünk a BKK épületeinek bejáratához. Fertőzésgyanús eset felbukkanása esetén azonnali fertőtlenítést végeztünk. Munkatársainkat rendszeresen tájékoztattuk a járványügyi intézkedésekről. Lehetőséget biztosítottunk arra is, hogy azok a munkavállalók, akik felvették a Covid–19 elleni védőoltást, egy nap extra szabadságot kapjanak.
Az Oltóközponttól a fertőzést kimutató Covid–19-antigén-gyorstesztekkel történő mintavételt, és azok kiértékelését vettük igénybe.
Munkavállalóink tesztelése alkalomszerűen történt, amikor közvetlen munkahelyi környezetükben Covid-fertőzöttel kerültek kapcsolatba, és igényelték az antigéntesztelést.
Dolgozóink visszajelzése kedvező volt a tesztelési lehetőségről és a tesztelés folyamatáról is. A teszteléssel foglalkozó szakemberek mindig szakmailag felkészülten várták a BKK dolgozóit.
Zökkenőmentesen és rugalmasan kezelték az időpont-egyeztetést, és az Oltóközpontba tesztelésre érkező munkatársainknak nem kellett várakozniuk. Elégedettek voltunk továbbá a teszteredmények gyors kiértékelésével és elküldésével, amelyeket angol nyelven is megkaptak dolgozóink.
Telefon | +36 1 955 5750 |
info@oltokozpont.hu | |
Cím | 1134 Budapest, Váci út 70. |
Különböző helyszíneink nyitvatartását a helyszínek oldalunkon találja. |
2022 © Nemzetközi Oltóközpont
Minden jog fenntartva.