Budapesti Közlekedési Központ

A világjárvány hatalmas változásokat hozott az életünkbe; olyan kihívásokat helyezett elénk, amilyenekre korábban nem volt példa. Hiszen a különböző szabályozások átírták hétköznapjainkat, ez a mindennapi rutinunk megváltoztatásához vezetett, és nemcsak az otthoni, hanem a munkahelyi szokásainkra is hatott.

A pandémia kihívásairól beszélgettünk állandó partnerünkkel, a Budapesti Közlekedési Központtal, ahol megosztották velünk, hogyan támogatták és támogatják munkavállalóikat a vírusveszély miatti helyzetben.

BKK villamos
(Forrás: Budapesti Közlekedési Központ)

Mielőtt feltérképezzük az elmúlt 2 év nehézségeit, fontosnak tartjuk partnerünk bemutatását. A Budapesti Közlekedési Központ alapítása, 2010 óta a főváros közlekedésszervezőjeként felel Budapest közösségi közlekedéséért, annak működtetéséért és fejlesztéséért. A BKK 100 százalékban fővárosi tulajdonú közszolgáltató társaság, de valójában sokkal több annál: mintegy 1500 fős közösség, mely teljes elhivatottsággal végzi kihívásokkal teli munkáját.

Milyen nem várt plusz kihívások elé állította/állítja a céget a Covid–19-járvány?

Más vállalatokhoz hasonlóan a világjárvány a Budapesti Közlekedési Központot is új kihívások elé állította. Olyan helyzetek adódtak, amilyenekre azonnali intézkedéseket, döntéseket kellett hozni. A járvány rohamos terjedése miatt megnőtt a munkahelytől távol töltött napok száma. Az oktatási és nevelési intézmények bezárása több, a BKK-nál dolgozó szülőt kényszerített arra, hogy szabadságot igényeljen. Akiknek munkaköri feladataik megengedték – és lehetőségük volt –, vagy home office-ban, otthonról végezték feladataikat, vagy betegállományba vonultak.

A járvány első hulláma a gazdaság valamennyi szereplőjét váratlanul érte. A kezdeti teljes elzárkózás után új óvintézkedések bevezetésével és betartatásával lehetett fokozatosan újraindítani az üzletmenetet.

A fizikai tüneteken kívül a pszichés terhelés, a bizonytalanság, a félelem leküzdése, kezelése is fontos volt.

Hogyan próbálják segíteni Covid–19-járványban az alkalmazottak egészségi állapotát?

Bevezettük és széles körben kiterjesztettük a home office-t, minimálisra csökkentve az irodában dolgozó munkatársak létszámát. Kötelezővé tettük a közös, zárt helyiségekben a maszk viselését, fertőtlenítő- és testhőmérséklet-mérő állomást telepítettünk a BKK épületeinek bejáratához. Fertőzésgyanús eset felbukkanása esetén azonnali fertőtlenítést végeztünk. Munkatársainkat rendszeresen tájékoztattuk a járványügyi intézkedésekről. Lehetőséget biztosítottunk arra is, hogy azok a munkavállalók, akik felvették a Covid–19 elleni védőoltást, egy nap extra szabadságot kapjanak.

Milyen szolgáltatásokat vettek igénybe a Nemzetközi Oltóközpontnál?

Az Oltóközponttól a fertőzést kimutató Covid–19-antigén-gyorstesztekkel történő mintavételt, és azok kiértékelését vettük igénybe.

Milyen gyakorisággal tesztelik az alkalmazottakat?

Munkavállalóink tesztelése alkalomszerűen történt, amikor közvetlen munkahelyi környezetükben Covid-fertőzöttel kerültek kapcsolatba, és igényelték az antigéntesztelést.

Milyen fogadtatásban részesült az alkalmazottaknál a tesztelés lehetősége?

Dolgozóink visszajelzése kedvező volt a tesztelési lehetőségről és a tesztelés folyamatáról is. A teszteléssel foglalkozó szakemberek mindig szakmailag felkészülten várták a BKK dolgozóit.

Mivel voltak a legelégedettebbek szolgáltatásunkkal kapcsolatban, amit szívesen kiemelnének?

Zökkenőmentesen és rugalmasan kezelték az időpont-egyeztetést, és az Oltóközpontba tesztelésre érkező munkatársainknak nem kellett várakozniuk. Elégedettek voltunk továbbá a teszteredmények gyors kiértékelésével és elküldésével, amelyeket angol nyelven is megkaptak dolgozóink.

Kapcsolat

Telefon +36 1 955 5750
Email info@oltokozpont.hu
Cím 1134 Budapest, Váci út 70.

Oltóközpontunkról

Rólunk Megnézem
ÁSZF Megnézem
Adatvédelem Megnézem

Nyitvatartás

Különböző helyszíneink nyitvatartását a
helyszínek oldalunkon találja.

2022 © Nemzetközi Oltóközpont
Minden jog fenntartva.